Na ile słów można wypozycjonować stronę www?

W trakcie pozycjonowania witryny kluczowe znaczenie ma wybór odpowiednich słów kluczowych. To właśnie one gwarantują sukces bądź grożą stratami. Dlatego koniecznie jest to, abyś zastanowił się nad tym, jakie frazy wybierzesz, a także na ile słów można wypozycjonować stronę.

Podczas podejmowania decyzji odnoszących się do słów kluczowych musisz pamiętać o tym, aby dopasować strategię do swojego biznesu. Poza tym przeanalizuj działania konkurencji, a przede wszystkim sprawdź, jakie ruchy najczęściej podejmują użytkownicy. Wtedy zyskasz pewność, że Twoje działania będą naprawdę skuteczne.

Ile słów kluczowych można wybrać dla jednej strony?

Jeżeli chcesz zyskać odpowiedź na pytanie, na ile słów można wypozycjonować stronę www, to niestety nie otrzymasz jednoznacznej odpowiedzi. W końcu zależy to od wielu czynników, a Ty musisz wybrać opcję najlepiej dostosowaną do Twojej witryny. Dopiero wtedy, gdy dokładnie przeanalizujesz tę kwestię, to będziesz mógł ustalić optymalną liczbę fraz.

Zwróć również uwagę na to, że żaden poradnik czy nawet wyszukiwarka Google, nie wskażą Ci, liczby fraz kluczowych dopasowanych do Twojego przypadku. Po prostu musisz wziąć pod uwagę kilka kwestii.

Wielkość strony

Przede wszystkim liczba fraz kluczowych powinna być uzależniona od wielkości Twojej strony. Jeżeli masz prostą wizytówkę typu one page, to najlepszym rozwiązaniem będzie jedna bądź dwie frazy. Wtedy stawiaj na skuteczność, dlatego często najlepsze są słowa lokalne. W przypadku bardziej rozbudowanych witryn możesz pozwolić sobie na większą różnorodność, co na pewno wpłynie też pozytywnie na zasięg Twojej strony. W takiej sytuacji najlepiej, żeby każda podstrona miała jedną główną frazę i kilka mniej szczegółowych.

Budżet

Chcesz skutecznie wypozycjonować swoją stronę internetową? Zatem na pewno skorzystasz z pomocy specjalisty. Dlatego pamiętaj o tym, że kwota, jaką przeznaczysz na ten cel, jest uzależniona właśnie od liczby słów kluczowych. Jeżeli Twój budżet nie jest duży, a chcesz osiągnąć założony cel, to ogranicz pozycjonowane frazy. Po prostu zadbaj o ich jakość, a nie ilość.

Potencjał istniejących treści

Bardzo ważne jest także to, abyś przeanalizował treści, znajdujące się na stronie internetowej. Czy uważasz, że można je nieco rozszerzyć bądź zmodyfikować? W takim przypadku dodaj nowe słowa kluczowe – tak, aby tekst brzmiał naturalnie, a przede wszystkim był przydatny dla użytkowników.

Branża

Zwróć uwagę na to, jak ważna jest branża, w jakiej działasz, podczas wyboru właściwych fraz kluczowych. Nie chodzi tu jedynie o główne frazy, ale również o poboczne hasła. W niektórych przypadkach specyfika danego biznesu jest taka, że po prostu pokrewne słowa nie przynoszą konwersji. Wtedy po prostu użytkownicy będą wchodzić na Twoją stronę, ale nie znajdą na niej tego, czego szukają.

Wady i zalety pozycjonowania strony na jedną frazę

Szczególnie małe firmy bądź takie, które dopiero zaczynają swoją działalność, decydują się na pozycjonowanie tylko na jedną frazę. Takie rozwiązanie ma zarówno wady, jak i zalety. Przede wszystkim skupienie się na jednym słowie kluczowym wymaga mniejszego zaangażowania, a przy tym jest odpowiednie dla firm z niższym budżetem. Poza tym pozwala przeprowadzić jeszcze głębszą analizę. Jednak ograniczenie działań tylko do jednej frazy wiąże się również z większym ryzykiem – wtedy treści mogą być mniej naturalne, co obniży wartość strony przez roboty Google. Właśnie z tego powodu większość stron dla własnego bezpieczeństwa pozycjonuje się na większą liczbę słów kluczowych np. długiego ogona. Wtedy dużo łatwiej jest też trafić do gruby docelowej.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Wiesz już, na ile słów można wypozycjonować stronę internetową. Dlatego teraz pora, abyś wybrał odpowiednie frazy. W końcu to właśnie ich trafność wpłynie na sukces Twojego serwisu. Przede wszystkim pamiętaj o ich jakości oraz celu, jaki chcesz osiągnąć. Zatem najpierw zastanów się, do kogo planujesz trafić, czym chcesz zainteresować odbiorcę, a może planujesz zareklamować swoją markę? Każdy z tych celów wymaga nieco innych działań oraz dogłębnej analizy. Poza tym dobrym rozwiązaniem jest sprawdzenie skuteczności określonych słów kluczowych – pomoże Ci tym, chociażby kampania AdWords. Szczególnie zwróć uwagę na liczbę wyświetleń reklamy dla konkretnego słowa kluczowego. Istotne jest też zaangażowanie, jakie dane frazy wywołują u odbiorców. Świadczy o tym czas spędzony na witrynie, częstotliwość wyszukiwani i konwersja.

Jakie słowa kluczowe przynoszą korzyści?

Pamiętaj o tym, że słowa kluczowe przyniosą Ci najwięcej korzyści wtedy, gdy dobrze je wykorzystasz. Dlatego tak ważne jest miejsce, gdzie je umieścisz na stronie. Przede wszystkim zadbaj o obecność głównej frazy w nagłówku H1 i znaczniku Title. Poza tym powinny znaleźć się również w tekście. Tam zawrzyj również hasła poboczne, a w dalszych nagłówkach zamieść długi ogon. Wtedy dodatkowo zainteresujesz użytkowników nie tylko swoją stroną, ale również ofertą.

Udostępnij wpis: