Czy warto płacić za pozycjonowanie?

Lubisz sam dbać o swoją stronę internetową, marketing czy treści, jakie pojawiają się na Twojej witrynie? Oczywiście masz do tego pełne prawo. Jednak zastanów się obiektywnie nad tym, ile z tych rzeczy zrobisz lepiej od doświadczonych specjalistów. To samo dotyczy pozycjonowania. W końcu to naprawdę skomplikowany proces, wymagający wiedzy i ogromnego zaangażowania. Dlatego przekonaj się, czy warto płacić za pozycjonowanie.

Pozycjonowanie strony internetowej to długotrwały proces, dlatego musisz się w niego absolutnie zaangażować. W innym przypadku nawet po roku czy nawet dwóch latach wcale nie dostrzeżesz pozytywnych rezultatów. Wówczas okaże się, że po prostu zmarnowałeś swój czas. Nie chcesz do tego dopuścić? Zatem daj sobie pomóc i zatrudnij specjalistę.

6 powodów, dla których warto płacić za pozycjonowanie

Nie musisz poświęcać swojego czasu

Pozycjonowanie wymaga sporej wiedzy. W końcu nie tak łatwo jest odkryć wszystkie algorytmy Google, czy zbudować skuteczną strategię SEO. Dlatego musisz zainwestować sporo wiedzy, a także pieniędzy w to, żeby w ogóle dowiedzieć się, na czym polega pozycjonowanie. Wiąże się to ze sporą ilością czasu, potrzebną na uzyskanie kolejnych informacji – dokładnie tych, jakie mają już specjaliści. Oczywiście w końcu faktycznie dowiesz się, jak należy to robić. Jednak zastanów się nad tym, czy możesz pozwolić sobie na prowadzenie własnego biznesu, rozwijanie go, a przy tym na szukanie kolejnych danych ułatwiających pozycjonowanie?

To dla Ciebie oszczędność pieniędzy

Chcesz samodzielnie zacząć pozycjonować stronę, bo wydaje Ci się, że w ten sposób zaoszczędzisz pieniądze? Właśnie koszty są jedną z najczęstszych przyczyn pojawienia się pewnych wahań. Szczególnie dla małych firm pozycjonowanie to może być spory wydatek, ale traktuj to jako inwestycję. W końcu poniesione koszty naprawdę zaprocentują w postaci większego ruchu na stronie czy wzrostu zysków. To właśnie do tego chcesz dążyć, prawda? Zatem, gdy będziesz zastanawiać się nad tym, czy warto płacić za pozycjonowanie, to pomyśl właśnie o tym, ile możesz zyskać dzięki SEO.

Pozycja w TOP10 albo nic

Ile razy szukając konkretnego produktu czy usługi, zaglądałeś na drugą podstronę w wyszukiwarce Google? Zapewne robisz to sporadycznie jak zresztą znaczna większość użytkowników. Dlatego tak naprawdę nie istniejesz w sieci, jeżeli nie ma Twojej strony w TOP10 wyszukiwarki. Dopiero gdy zajmiesz taką lokatę, zaczniesz zauważać wzrost konwersji. Zatem porzuć półśrodki i na poważnie zacznij inwestować w pozycjonowanie. Wówczas przestaniesz się zastanawiać nad tym, czy jest to opłacalne, bo sam dostrzeżesz realne korzyści.

Unikniesz black hat SEO

Google wyznaczył dokładne zasady pozycjonowania. Jeżeli się do nich nie dostosujesz, to czekają na Ciebie naprawdę przykre konsekwencje – do najlżejszych należy brak efektów pozycjonowania, ale może się to też zakończyć całkowitym banem dla Twojej witryny. Wtedy możesz zapomnieć o klientach, widoczności w sieci czy większych zyskach. Tak naprawdę jedyne, co Ci pozostaje, to stworzyć nową witrynę i zacząć wszystko od początku.

Zazwyczaj takie konsekwencje dotykają osoby, stosujące black hat SEO, czyli właśnie te niedozwolone praktyki. Jeżeli nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu, to tym bardziej możesz zrobić coś, co nie spodoba się robotom Google. Uwierz nam, że doświadczeni specjaliści nie dopuściliby do takich zaniedbań.

Większa skuteczność

Chodzenie we mgle jest naprawdę frustrujące. Wtedy, nawet gdy wydaje Ci się, że doskonale znasz drogę, którą podążasz, to i tak trudno jest Ci się po niej poruszać. Podobnie jest w przypadku pozycjonowania. Nawet jeżeli sądzisz, że zdobyłeś sporą wiedzę na ten temat, ale nie jesteś specjalistą w tym zakresie, to do końca nie wiesz, jakimi ścieżkami powinieneś podążać. Konsekwencje są takie, że tracisz mnóstwo czasu, energii, a także pieniędzy, a ciągle nie widzisz żadnych konkretnych rezultatów. Gdy tylko zaufasz profesjonalistom, to masz pewność, iż ich działania będą dużo skuteczniejsze, co możesz skrupulatnie kontrolować. Jeżeli tylko będziesz mieć na to czas, bo na pewno zaczniesz dostawać coraz więcej zapytań ofertowych.

Zyskujesz kompleksowe działanie

Tak naprawdę w momencie, gdy decydujesz się zatrudnić firmę pozycjonującą, to możesz skorzystać z wielu dodatkowych usług. Nareszcie Twoja strona będzie zoptymalizowana, pojawią się na niej również ciekawe treści – jednocześnie przydatne dla użytkowników i stworzone z myślą o robotach Google. Poza tym witryna będzie bardziej rozbudowana, a przy tym pełna nowych słów kluczowych – to właśnie one ułatwią kolejnym użytkownikom odnalezienie Twojej strony. Dodatkowo firmy pozycjonujące często zajmują się też np. kampaniami Google Ads, więc zyskujesz kolejną usługę, z której możesz skorzystać. Dlatego nie zastanawiaj się już nad tym, czy warto płacić za pozycjonowanie, ale raczej, ile możesz dzięki temu zyskać. Wtedy zrozumiesz najważniejszy powód, dla którego warto zaufać specjalistom.

Udostępnij wpis: